Kada želimo da skinemo kilograme, prva rečenica koju izgovaramo je: “Od sutra ne jedem ništa”. Velika GREŠKA. Upravo je to ono što nam može dodati par kilograma više, verovali ili ne. Kada izgladnjujemo organizam prilikom dijeta, on se brani tako što skuplja dodatne zalihe (u vidu masnoće) kako bi “preživeo”. Ovo je poznatije kao usporen metabolizam tokom ili nakon dijeta. Nakon prestanka sa restriktivnom ishranom, metabolizam i naše telo je i dalje u šoku, jer se nije postepeno vratilo u normalno stanje, pa nastavlja da skladišti ono što jedemo, a manje troši. Ova posledica je poznatija kao jo-jo efekat.

Dakle, šta znači pravilno se hraniti i pojam IZBALANSIRANA ISHRANA?

Naše telo je mašina kojoj svakodnevno treba gorivo da bi neometano funkcionisalo. Izgladnjivanjem ili prevelikim unošenjem namirnica usporavamo ili opterećujemo naš organizam. Svako od nas prema svojim parametrima ima definisan unos kalorija koje su potrebne kako bi imali energije, održavali tonus mišiča i uneli vitamine i minerale. Broj KALORIJA nije jedino MERILO za pravilnu ishranu. Ono što jeste upravo su različiti NUTRIJENTI – proteini, ugljeni hidrati, vitamini, minerali, razne kiseline itd…

Kako da znamo koje namirnice treba unositi? Jednostavno – SVE, ali ih pravilno kombinovati.

Smart Fit objašnjava na primeru pripreme obroka kako koncept kombinovanja namirnica funkcioniše. U Smart Fit planu ishrane, namirnice su razvrstane na 4 osnovne grupe. Za ovaj obrok biramo namirnice iz zelene, žute i roze grupe, a namirnice koje smo izabrali jeste pileće belo meso, testenina od kukuruza i ispasirani kuvani paradajz sa začinima.

roze-grupa zuta-grupa zelena-grupa

Spajanjem činija dobijamo obrok koji je gotov za 10 min.

recept-1

Broj posuda u toku dana zavisi od vašeg bazalnog metabolizma i plana aktivnosti. Sve sto stane u činiju, možemo pojesti. U Smart Fit priručniku je definisano kako se pronaći u odgovarajućoj grupi (jako jednostavno pomoću matematičke formule) i kako rasporediti broj posuda tokom dana. Budući da je svako od nas individua i ne jede određene namirnice iz nekog razloga, koncept je prilagođen svima, jer se jednostavno izaberu one namirnice iz grupe, koje volimo da jedemo. Nema odricanja i nema restrikcija. Rezultati koji se ostvare nakon 30 dana pokazuju uspešnost Smart Fit koncepta. Uz to je dovoljno uključiti fizičku aktivnost od 15 ili 30 min, koju možete uraditi i kod kuće. Smart Fit trener i profesor sporta Lily je primenom funkcionalnih treninga prilagodila vežbe koje će dopuniti ovaj koncept i pokrenuti vaše telo ka putu skidanja kilograma i zatezanja tela.

Priprema obroka izgleda ovako:

Budi fit, a sit! Treniraj pametno, a ne naporno!